Insegnamento
RESEARCH PLANNING
AVP5073857, A.A. 2016/17

Principali informazioni sull'insegnamento
Corso di studio Corso di laurea magistrale in
SUSTAINABLE AGRICULTURE - AGRICOLTURA SOSTENIBILE
AV2293, ordinamento 2016/17, A.A. 2016/17
1140357
Curriculum PLANT HEALTH [003LE]
Crediti formativi 4.0
Denominazione inglese RESEARCH PLANNING
Sito della struttura didattica http://www.agrariamedicinaveterinaria.unipd.it
Dipartimento di riferimento Dipartimento Agronomia Animali Alimenti Risorse Naturali e Ambiente (DAFNAE)
Sito E-Learning https://elearning.unipd.it/scuolaamv/course/view.php?idnumber=2016-AV2293-003LE-2016-AVP5073857-N0
Obbligo di frequenza No
Lingua di erogazione INGLESE
Sede LEGNARO (PD)

Docenti
Responsabile ANDREA BATTISTI AGR/11

Dettaglio crediti formativi
Tipologia Ambito Disciplinare Settore Scientifico-Disciplinare Crediti
ALTRO Altre conoscenze utili per l'inserimento nel mondo del lavoro -- 4.0

Modalità di erogazione
Periodo di erogazione Secondo semestre
Anno di corso I Anno
Modalità di erogazione frontale

Organizzazione della didattica
Tipo ore Crediti Ore di
Corso
Ore Studio
Individuale
Turni
LEZIONE 4.0 32 68.0 Nessun turno

Calendario
Inizio attività didattiche 27/02/2017
Fine attività didattiche 09/06/2017

Commissioni d'esame
Commissione Dal Al Membri
1 Commissione a.a. 2016/17 27/02/2017 30/11/2017 BATTISTI ANDREA (Presidente)
POZZEBON ALBERTO (Membro Effettivo)
MARINI LORENZO (Supplente)

Syllabus
Prerequisiti: The students should know about the concept of experimental design and associated statistical methods. Basic information about modelling is also required.
Conoscenze e abilita' da acquisire: The students will be trained on asking questions about pest and disease problems, formulating hypotheses, finding out the appropriate experimental method to test them, running the experiment and drawing conclusions.
The students will be also trained in the framing of the above concept in research and dissemination projects
Modalita' di esame: Each student will be given a topic to elaborate for drafting a research project tailored to the type of funding agency or stakeholder.
Criteri di valutazione: Comparative assessment of the outputs in the class through presentations and oral questions.
Contenuti: How to define questions in plant protection, starting from observations.
How to formulate hypotheses.
How to design experiments to test hypotheses.
How to run experiments.
How to discuss the results in relation to the available information.
How to draft research proposals for different stakeholders.
Attivita' di apprendimento previste e metodologie di insegnamento: Theoretical lessons in classroom and practical activities in plant protection laboratory (observations) and in computer classroom.
Eventuali indicazioni sui materiali di studio: The material used for the course will be made available to students through the Moodle platform of the School at
https://elearning.unipd.it/scuolaamv/login/index.php
Testi di riferimento:
  • Southwood T.R.E., Ecological Methods. --: Wiley, 2000. Cerca nel catalogo